1.6. levél: Érzelemvizsgálat

1.6. levél: Érzelemvizsgálat

HA VALAKI MEGÉRTI, HOGY MI AZ OKA HARAGJÁNAK, GYŰLÖLETÉNEK, KÉPESSÉ VÁLIK ARRA, HOGY MEGVÁLTOZTASSA, VAGY HA KELL, SZABADJÁRA ENGEDJE EZEKET AZ ÉRZÉSEIT.

Shirley Maclaine

Az elmúlt napokban sikerült megírnod a Kapcsolati Naplódat a jelenlegi párkapcsolatodról.

Figyelem: Ha még nem készültél el, akkor kérlek, állj itt meg!

Ahhoz, hogy továbbhaladj az úton elengedhetetlenül fontos az általad megfogalmazott és leírt történet.

Amikor elmegyünk egy pszichológushoz, kineziológushoz, vagy bármilyen külső segítséget kérünk, az illető objektívan lát minket. Mivel ebben a rendszerben nincs ilyen személy, ezért a saját történetünket, sérelmeinket „kívülre” kell helyeznünk, hogy az objektivitásunkat fent tudjuk tartani önmagunkkal szemben. (Amennyiben nem sikerülne Neked, keress meg és segítek!)

A Tudatos Párkapcsolat Rendszer alapja a Kapcsolati Napló. Ennek a segítségével tudjuk objektívan megvizsgálni a gondolatainkat, vagy az ehhez kapcsolódó érzelmeinket!

Szembesítjük gondolatainkat érzelmeinkkel.

Figyeld meg a gondolataidat objektíven!

Keress egy helyet ahol senki nem zavar és Te sem zavarsz senkit! Helyezkedj el kényelmesen! Tedd magad elé a Kapcsolati Naplódat, hogy könnyen olvasni tudd!

Az általad írt a történetet olvasd el hangosan magadnak! Ha először nem megy hangosan, semmi gond, olvasd magadban! De tudd, hogy sokkal nagyobb hatása van a kimondott szavaknak, mint a gondolatoknak! Hangosan elmondva hatékonyabb a gyakorlat. Magadban olvasva olyan mintha csukott szemmel néznéd a tévét. Azaz törekedj arra, hogy hangosan olvasd el a történetet!

Indul a mozi

A Tudatos Párkapcsolat Rendszere úgy működik, mintha egy izgalmas filmet néznénk. Azonban most nem más történetével nézel szembe, hanem a sajátodéval.

Ha most elkapott kicsit a félsz, hidd el, megértem! Nagyon bátor dolog a múlt tükrébe belenézni. Nagyon fontos lépéseket tettél meg eddig, kérlek ne torpanj meg most!

Ha a tévében nézel egy filmet, először nagyon felkavaró talán kicsit ijesztő is a mozi. Második alkalommal már nem annyira, hiszen nagyjából tudod mi fog történni. A harmadik, negyedik alkalommal kezd unalmassá válni a film. Így van?

A saját Kapcsolati Naplóddal ugyanez fog történni. Először mikor hangosan felolvasod önmagadnak, nagyon megérint érzelmileg, esetleg bűntudatod is lesz. Talán kétely gyötör, hogy írhatsz ilyeneket erről a személyről. Felszakadnak különböző elfojtott érzelmek. Sőt, akár testi tünetek is jelentkezhetnek! Ez lehet sírás, mellkas nyomás, gyomorgörcs, torok szűkület, szédülés, fejfájás. Elképzelhető, hogy nem tudsz ülve maradni. Ezeket az érzelmeket eddig a tudatalattid hátsó zugában tartottad. Természetes, hogy olvasás közben feltörve, ezek az érzések utat törnek. Egyáltalán nem kell megijedned a feltörő érzésektől, hiszen ezek már korábban is benned voltak, csak elfojtva.

Ne kapkodj, ne siess az olvasással! (Ha szükséges tarthatsz kis pihenőket. Adjál magadnak időt, hogy kicsit megnyugodj!) Hagyd, hogy ezek a korábban elnyomott érzelmek feltörjenek. Figyeld, mely szavak, mondatok okozzák az érzelmi viharokat! A múltban fel nem dolgozott sérelmek szakadnak fel a szavak, mondatok hatására. Ezt a tudatalatti tárolta idáig, és ami idáig nem volt feldolgozva, azt most felszínre kerül. Többszöri olvasás után, elmúlik a sérelem érzése.

Gyógyulás

Amikor ezek az érzelmek felszakadnak benned, elindul a testedben egy csodálatos öngyógyító folyamat.

Ha olvasás közben eszedbe jut még egy, vagy több új gondolat, akkor írd hozzá bátran a történethez és olvasd el, ismét elölről! Ezután addig olvasd hangosan a történetet, amíg ezek a negatív érzések el nem múlnak! Háromszor-ötször-tízszer vagy akár még többször. Addig kell olvasnod a történetedet, amíg nem lesz unalmas. Azaz nem jelentkezik a hangos olvasás közben semmilyen testi vagy érzelmi tünet.

A Tudatos Párkapcsolat Rendszer 1. a tudatos szintjén zajló munka első része egy megfogalmazott történetből és annak többszöri hangos elolvasásából áll. Ugye, mennyire egyszerű?

Az igazán nehéz feladat felvállalni, hogy változtatni akarsz az életedben. Merni, tenni és megélni a változás reményében a múlt történetét, ez a nagy dolog. Van azonban egy jó hírem: MEGTETTED az első lépéseket, hogy párkapcsolatodat jobbá tehesd!

Ne aggódj, ha most különösen rossz a kedved vagy feldúltnak, feszültnek érzed magad! Mindez természetes. Ha teheted maradj egyedül, menj el sétálni! Éld át a benned kavargó érzéseket! Gondolkodj mindazon, amit megtudtál magadról! Holnapra le fog csillapodni ez az érzelmi vihar és ígérem, lassan minden a helyére kerül.

Ez a feladat azért is okozhat nehézségeket, mivel most egy torzításmentes, kíméletlenül őszinte tükör elé álltál. A színre került problémákkal most szembesítetted magad tudatosan.

Korábban felsoroltam a párkapcsolat főbb problémáit. A történeted alapján melyikre ismersz rá? Melyik problémával állsz szemben?

Ha szeretnéd tudni, hogy a problémádra mi a megoldás, akkor tarts velem a továbbiakban is!

Holnap olvashatod a következő levelem, melyben összefoglalom, hogy milyen útra léptél.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogatsz egy weboldalt, információkat tárolhat és/vagy kérhet a számítógépedtől, amiket Cookie-k formájában tárolnak a weboldalak. Cookie kezelésről itt tudhatsz meg többet.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

Ezek a Cookie-k az oldal működéséhez nélkülözhetetlenek, ezért nem is lehet letiltani őket.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services