Mérges hétköznapok

Mérges hétköznapok

Dühös vagy, mert megint összevesztetek valami apróságon?

Nem érted miért történik mindig ugyanaz?

Egyszerűen nem tudjátok megbeszélni a problémákat?

Úgy érzed becsap, hiteget és áltat, amikor azt mondja, megoldjátok?

Aztán mégsem változik semmi.

Ha szeretnéd megismerni a megoldást, olvass tovább!

Ahhoz, hogy változást hozz az életedbe, magadnak kell változnod.

A düh más ellen irányul, ám a te lelkedet emészti fel. Gondolj csak bele! Ha mérhetetlenül dühös vagy, kitör belőled az “állat”. Először csak a gondolataidban jelenik meg a dühöd, aztán ahogy erősödik az érzés, szavakkal, és olykor sajnos tettekben is megnyilvánulhat a haragod. Ilyenkor a reakcióid közelebb vannak az állati ösztönökhöz, mint a tudatos emberi viselkedéshez.

Amikor összeveszel a pároddal, úgy érezheted elárultak. A szeretett ember bánt, amire nem számítottál. Ez az érzés a csontodig hatol, hiszen ő tudja legjobban, hogyan bánthat. A legfájóbb dolgokat mondja, és azon tűnődhetsz, vajon miért is vagytok még egymás mellett, miért mondja, hogy szeret, miközben folyton veszekedtek.

Ha ezt az érzést megtartod, és nem engeded el a haragodat, az szép lassan megmérgezi minden gondolatodat és felemészt.

Ha hagyod, hogy ez az érzés hatalmába kerítsen, a stressz miatt nem látod majd reálisan a saját helyzetedet. Nem tudsz jó döntés hozni, aminek akár szakítás is lehet a vége.

Pedig talán csak más szemszögből kellett volna körüljárnod a problémát. Ráadásul, ha nem sikerül kezelned, elengedned ezt az érzést, akkor a benned lévő fortyogó düh és harag betegséghez is vezethet. Elfogadott tény, hogy az infarktus, az agyvérzés kialakulása szempontjától nagy rizikófaktor a stressz, és a negatív érzelmek. Így tehát a saját lelki nyugalmad és testi egészséged megőrzése érdekében is érdemes megtanulnod, hogyan ereszd szélnek a dühödet.

Amikor megtartod ezt az érzését, már azt sem veszed észre, ha a párod esetleg közeledne. Szeretne bocsánatot kérni. Már belátná, hogy hibázott. De Te elvakultan haragszol, bosszút forralsz. Nem engeded közel magadhoz. Lehet, hogy attól félsz, megint csak bántanátok egymást. De az is lehet, hogy nem tudod, hogyan kell megszabadulni a harag érzésétől. Ráadásul felmerülhet a bosszú gondolata is, mert ha ő bántott, te is bántani akarod őt, ezáltal folyamatosan feszültséget generálsz magadban és kettőtök között is.

Ha ez gyakran előfordul, és nem tudtok kompromisszumot kötni, a kapcsolatotok idővel darabjaira fog hullani.

Azonban ha megtanulod kezelni a dühödet, sok veszekedéstől és fejfájástól megkímélheted magadat. Amikor érzed, hogy kezdesz dühös lenni, próbáld meg átgondolni a következőket:

Mi vagy ki az, ami miatt most dühöt érzel?

Miért dühít téged ez a dolog vagy személy?

Próbáld megfogalmazni, hogy konkrétan miért érzel így!

Például összevesztél reggel a pároddal és a reggeli forgalomban parkolót keresel, de a munkahelyed előtt már nincs hely, mert az egyik kolléga autója két helyet foglal el. Dühös leszel. De mi az, ami igazán dühít? A kollégára vagy dühös, amiért figyelmetlenül állt meg? Vagy az bosszant, hogy összevesztél a pároddal, emiatt késve indultál? Ráadásul a távolabbi parkoló miatt még sétálnod is kell? És a cipő is töri a lábad?

Tudom, azt mondanád, összecsaptak a hullámok a fejed felett, minden összejött ma reggel. De mi az ezek közül, ami valójában dühít? Tényleg a pakolás vagy a séta? Esetleg valami más?

Ha sikerült megtalálnod, hogy miért vagy valójában dühös és mi váltja ki belőled ezt, jöhet a következő lépés. Mielőtt anyatigrisként rontanál rá kollégádra, állj meg egy percre. Gondold át mi az, amit tehetnél ebben a helyzetben.Ezekkel az érzésekkel oldhatod magadban a dühödet: nyugodtság, csendesség és béke érzése. Ez „csak” tőled függ és segít elengedni a haragodat.

Ha még ezután is neheztelsz a kollégádra akkor, miután beértél az irodába, a dühödtől megszabadulva, kedvesen is jelezheted az illető felé, hogy legközelebb próbáljon meg pontosabban parkolni az autójával. Hidd el, ezzel sokkal többet érsz el, mintha kiabálnál vele.

Tanuld meg úgy megfogalmazni a dühödet és sérelmeidet, hogy a másik egyértelműen megértsen. A helyes kommunikáció az esetek többségében segít a konfliktusok enyhítésében. Tudom ez nem könnyű, ebben szeretnék Neked segíteni.

Bocsáss meg, első sorban magadnak, aztán pedig a másiknak is, mert bántott. Amikor pedig dühös vagy, a benned felgyülemlett energiát, még ha negatív is, hasznosítsd. Sportolj, táncolj, vagy írd ki a dühös gondolataidat. Ha ezt teszed, tudatosabban tudod a feszültséget oldani.

A tudatos élethez fontos leszögezni, hogy érzelmeink nem irányíthatnak minket.

Ha az érzéseink felülkerekednek rajtunk, hihetetlen dolgokra képes. Úgy tudd minket irányítani, hogy nem is vesszük észre. Ilyenkor szokták azt emlegetni, hogy valaki kibújik a bőréből.

Fontos megismerni az érzelmeinket, hogy azokat tudjuk tudatosan irányítani. Ezt egy példával szeretném is bemutatni Neked:

Amikor egy kliensem felkeresett azzal, hogy nem működik jól párkapcsolata, a beszélgetések során kiderült, hogy a párja bántalmazza. Nem csak szóban, hanem fizikálisan is erőszakos vele, azaz tettlegességig is fajultak már a vitáik. Ezt a kliensem olyan természetesen mesélte, hogy rácsodálkoztam. Később elmondta, hogy gyermekkorában az apukája rendszeresen bántalmazta az édesanyját. Mivel ezt ő is látta többször, és ilyen családi körülmények között nőt fel, teljesen természetes volt számára ez a fajta viselkedési minta. Nem is érezte, hogy ez mennyire súlyos probléma. Fel sem tűnt neki. Miután elmesélte a történetet, utána döbbent rá, milyen viselkedési mintákat vett fel szüleitől.

A fizikális bántás egy megfélemlítés. Ezért sokan nem mernek ellene tenni. Pedig erre is van megoldás. Ha kilépünk az “áldozat”, vagy a “szegény-én” szerepből.

Az első lépés az, hogy objektívan meg kell vizsgálnunk, mikor taszítjuk bele magunkat a fent említett szerepekbe.

Ha ezeket észrevesszük, már oldódik bennünk a megfélemlítés konfliktusa.

Ahhoz, hogy a fizikális bántásokat elkerüljük, meg kell tanulnod helyesen kommunikálni. Meg kell ismerned, hogyan kezeld a vitás helyzeteket és hogyan tudjátok a kialakult konfliktusokat megoldani. A jó együttműködés alapja az, hogy mindig találtok közös megoldást. Ehhez viszont a “józan ész”, azaz objektív szemlélet kell. Olyan megoldást kell találnotok, ami mindkettőtök számára elfogadható.

Szerencsére ez tanulható, és én szívesen megmutatom Neked, hogyan kezeld jól a párkapcsolati konfliktusokat.

Párkapcsolatban élek:

– Szívesen megtennék mindent, hogy kapcsolatom újra a régi lehessen!

Olvass részletesen arról, hogyan érheted el ezt a Koller Remissio Tudatos Párkapcsolati programmal!


Szingliként élek:

– Szívesen változtatnék annak érdekében, hogy méltó társat találjak!

Olvass részletesen arról, hogyan érheted el ezt a Koller Remissio Tudatos Párkapcsolati programmal!


No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogatsz egy weboldalt, információkat tárolhat és/vagy kérhet a számítógépedtől, amiket Cookie-k formájában tárolnak a weboldalak. Cookie kezelésről itt tudhatsz meg többet.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

Ezek a Cookie-k az oldal működéséhez nélkülözhetetlenek, ezért nem is lehet letiltani őket.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services