1.4. levél: Pillantás a múltba

1.4. levél: Pillantás a múltba

AZ ÍRÁS NEMCSAK EGY GONDOLAT KIFEJEZÉSE, HANEM AZ ELTÖPRENGÉS MINDEN EGYES SZÓ JELENTÉSÉN.

Paulo Coelho

Elérkeztünk a Tudatos Párkapcsolati Rendszer első lépéséhez. Gondolom nagyon vártad már. Azonban fontos, hogy ne légy türelmetlen önmagaddal szemben! Ez nem egy verseny, nem “kell”, hogy azonnal jöjjenek a változások. Tapasztalatom szerint minden ember más-más idő alatt végez a feladatokkal, mivel mindenki más, más érzelmi terhet cipel magával.

Dobd le a múlt láncait

Az első lépés, hogy ne magadban forgasd a problémát, hanem „kifolyasd” magadból. Hidd el óriási könnyebbséget fog ez neked szerezni.

Ezen a szinten fel kell idézned a múlt sérelmeit, melyek párkapcsolatokban értek téged. Vissza kell idézned azokat a történeteket, amiket a „szőnyeg alá söpörtél”, pedig azt gondoltad róla, hogy feldolgoztad. (Ha valóban így is lenne, akkor is egy visszaellenőrzés sosem árt.) Ha már jártál pszichológusnál vagy alternatív gyógymódot kerestél a problémádra, akkor van tapasztalatod, hogy miként zajlik ott a munka.

Azonban a Tudatos Párkapcsolati Rendszer az ott alkalmazott általában egy szintű munka helyett, három szinten dolgozik. Így mindenképpen érdemes a már említett visszaellenőrzés, hiszen két új szinten is oldani kell a múltban Téged ért sérelmet. (Erről a két szintről a későbbiekben lesz majd szó.)

Nézzük gyakorlatban, mi is a feladat

Gondold végig, hogy ki az a személy, akivel most párkapcsolatod van!

Ha úgy érzed, nem tudsz egyedül megbirkózni ezzel a feladattal, keress meg e-mailben!

Írj egy történetet

A feladat nem bonyolult. Mindent le kell írnod, ami eszedbe jut az illetőről. Ha mérges vagy, mert megbántott, nyugodtan írhatsz róla csúnyákat is. Csak őszintén, a papír elbírja!

Nyugodj meg, nem az iskolában vagy! Minden ötös. Ne törődj a helyesírással, nem kell nyelvtanilag tökéletesen fogalmaznod és a külalak is másodlagos. De fontos, hogy el tudd olvasni, amit leírsz.

Lehet jó és rossz élményeket is írni. Nem számít az idősorrend sem. Bármi eszedbe jut a személlyel kapcsolatba, írd le. Akár pozitív, akár negatív, sőt ha semlegesnek, mellékesnek érzed azt is vesd papírra! Ha már eszedbe jutott ne spórold meg az időt, kérlek, írj le mindent! Csak írj, írj, írj egészen addig, amíg nem jut már semmi az eszedbe az illetővel kapcsolatban. Ezzel elkészíted a saját történetedet az illetővel, melyet hívjunk Kapcsolati Naplónak.

Fontos!

Gondolati képeket írj, és ne gondolatjelbe szorítsd a felsorolást!

Két példában megmutatom, hogy mire gondolok.

Példa 1:

– ivott

– kimaradozott

– agresszív volt

– kiabáltunk

A fenti felsorolás egy tragikus kapcsolat képét vetíti elénk. A felsorolással csak történet szilánkokat idéz fel. A Tudatos Párkapcsolati Rendszer során pontos emlékképekre van szükség a sikerhez. A történet szilánkokból így íródik történet:

– Emlékszem sokszor kimaradozott és részegen jött haza. Ilyenkor szinte mindig agresszív volt és gyakran kiabáltunk egymással. Sokszor a konyhában veszekedtünk, szinte suttogva ordítottam vele, hogy a szomszédok ne tudjanak meg semmit. Ez heti kétszer tuti megvolt. Utáltam az egészet!

Példa 2:

– féltékenység

– hűtlenség

– a nőket mindig megnézi

– állandóan dolgozik

– mit rontottam el

A felsorolás helyett most is történetet írtam.

– Mikor ő dolgozik, állandóan az jár az eszemben, hogy megcsal. Biztosan hűtlen! Ha közös programunk van, mindig megnézi az idegen nőket. A munkahelyén is odáig vannak érte a kolléganői. Érzem, hogy az állandó féltékenységi jeleneteimmel eltaszítom őt magamtól. Tehetetlennek érzem magam. Félek, el fogom őt veszíteni!

A fenti két példa alapján, remélem látod, mire van szükséged. Biztosan hosszabb lesz a Te naplód, hiszen én csak két kiragadott példát adtam. Egy kapcsolat a példákban bemutatottaknál, sokkal bonyolultabb, összetettebb.

Remélem, el tudod kezdeni a saját Kapcsolati Naplódat!

Szánj a feladatra körülbelül 30-60 percet! Vonulj egy olyan helyre, ahol nem zavar senki, fogj egy üres lapot vagy füzetet, egy tollat, és kezd el. Ha Neked kényelmesebb akár számítógépen is írhatsz.

Miért fontos ez? Ha felidézed és leírsz mindent ami az eszedbe jut, már az is okozhat könnyebbséget. Lerakhatod a terheket, amiket eddig tudattalanul cipeltél.

Biztosan volt már Veled is, hogy egy vadidegennel történt apró konfliktus – sorban állás a postán, tömeg a buszon, meg nem adott elsőbbség – után még órákkal később is ott motoszkált a fejedben, hogy mit kellett volna mondani az illetőnek. Mit gondolsz, egy számodra fontos, vagy egykor fontos emberrel lezajlott történések, milyen nyomokat hagytak benned? Milyen sérelmek halmozódhattak fel az együtt töltött évek alatt?

Jogos lehet a kérdés, hogy miért kell leírni és miért nem elég csak feleleveníteni az emlékeket.

Ennek az oka, hogy amikor gondolatban idézel fel eseményeket, akkor a jobb (képi) és bal (racionális) agyféltekéd között „csapong” az emléked. Így csak gondolati szinten fókuszálsz a sérelemre. Azzal, hogy leírod, az emléked sokkal objektívebb lesz. Egy kívülálló szemével kezdesz látni.

Kezdd el írni a történetedet! Ne habozz, ne tétovázz, írd meg akár most!

Ha mégsem sikerülne megfogalmaznod a történetedet, ne csüggedj! Holnap küldök levelet, amiben néhány segítő kérdés adok Neked, hogy el tudd készíteni a saját Kapcsolati Naplódat.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogatsz egy weboldalt, információkat tárolhat és/vagy kérhet a számítógépedtől, amiket Cookie-k formájában tárolnak a weboldalak. Cookie kezelésről itt tudhatsz meg többet.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

Ezek a Cookie-k az oldal működéséhez nélkülözhetetlenek, ezért nem is lehet letiltani őket.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services